Rozjechana zbieżność

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MichalB84
    Classic
    • 2014
    • 12

    #26
    Powiem tak, podjechałem na kompresor, było z przodu różnica 0.1 bara na kole, obecnie po wyrównaniu ciśnienia tak jakby się wyrównało z tą kierownicą nie wiem co robić, żeby mnie za głupa nie wzięli w serwisie. Na razie jest 2236 km, w tym tygodniu raczej nie będę miał czasu już podjechać, muszę to dobrze zaobserwować.

    Komentarz

    • bishop
      L&K
      • 2012
      • 1430

      #27
      Zamieszczone przez MichalB84
      Powiem tak, podjechałem na kompresor, było z przodu różnica 0.1 bara na kole, obecnie po wyrównaniu ciśnienia tak jakby się wyrównało z tą kierownicą nie wiem co robić, żeby mnie za głupa nie wzięli w serwisie.
      To spuść o 0.5 atm ,bo według Twojej teorii wtedy kierownica powinna być krzywo już kilka stopni, i nie będzie "tak jakby"
      Wpusć za ster doświadczonego kierowcę ,czy też widzi ,czuje krzywo kierownice.

      Komentarz

      • MichalB84
        Classic
        • 2014
        • 12

        #28
        Zamieszczone przez bishop
        Zamieszczone przez MichalB84
        Powiem tak, podjechałem na kompresor, było z przodu różnica 0.1 bara na kole, obecnie po wyrównaniu ciśnienia tak jakby się wyrównało z tą kierownicą nie wiem co robić, żeby mnie za głupa nie wzięli w serwisie.
        To spuść o 0.5 atm ,bo według Twojej teorii wtedy kierownica powinna być krzywo już kilka stopni, i nie będzie "tak jakby"
        Wpusć za ster doświadczonego kierowcę ,czy też widzi ,czuje krzywo kierownice.

        W sumie to mnie przekonałeś, w końcu mam prawo jazdy 13 lat tylko i to dopiero moje 5 auto, podjadę w sobotę po pracy do ASO

        Komentarz

        • bishop
          L&K
          • 2012
          • 1430

          #29
          Ja Cie nie namawiałem żeby lecieć do asow ciemno , tylko żebyś się upewnił /przekonał przed wizytą waso, że twoja kierownica jest rzeczywiście lekko krzywa, czy tylko złudzenie np po przesiadce z innego pojazdu. Jak zobaczą w aso ,że się wahasz, to spuszczą...
          Nie wiem co ma do rzeczy Twoje 13 lat za kółkiem ,.. może być i 130lat i50 samochodów , jak kierownica krzywo , to krzywo .

          Komentarz

          • MichalB84
            Classic
            • 2014
            • 12

            #30
            Zamieszczone przez bishop
            Ja Cie nie namawiałem żeby lecieć do asow ciemno , tylko żebyś się upewnił /przekonał przed wizytą waso, że twoja kierownica jest rzeczywiście lekko krzywa, czy tylko złudzenie np po przesiadce z innego pojazdu. Jak zobaczą w aso ,że się wahasz, to spuszczą...
            Nie wiem co ma do rzeczy Twoje 13 lat za kółkiem ,.. może być i 130lat i50 samochodów , jak kierownica krzywo , to krzywo .
            Spokojnie nie obraziłem się, faktycznie mam wątpliwości, czy to nie tylko złudzenie. Mimo wszystko odczuwam, że coś jest nie tak. Przekonałeś mnie, że powinienem zaufać odczuciom. Tak sobie pomyślałem, że zamienię się na 2 -3 dni z żoną na samochody, kobiety na oko oceniają wymiar co do minimetra :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • yunior81
              RS
              • 2010
              • 1657
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Ostatnio z ciekawosci bylem na jezdzie probnej Rapidem 1,2 105 KM. Auto mialo przebieg ok. 250 kilometrow-kierownica przesunieta lekko w lewo, auto jechalo prosto.

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                #32
                a co to jest minimetr?

                Komentarz

                • mac_aaron
                  Elegance
                  • 2012
                  • 984
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                  #33
                  Minimetr, czujnikowy przyrząd pomiarowy z przekładnią dźwigniową, przystosowany do mierzenia liniowych wymiarów zewnętrznych z dokładnością do 1 mikrometra (10-6m).

                  Komentarz

                  • MichalB84
                    Classic
                    • 2014
                    • 12

                    #34
                    Zamieszczone przez yunior81
                    Ostatnio z ciekawosci bylem na jezdzie probnej Rapidem 1,2 105 KM. Auto mialo przebieg ok. 250 kilometrow-kierownica przesunieta lekko w lewo, auto jechalo prosto.
                    Żona twierdzi że jest prosto, może przesadzam. To chyba zależy od wyprofilowania drogi po której się jedzie. Tak na marginesie szybkie hamownie z 250 do 90 km/h ( wyjechał TIR ) idealnie prosto nawet żółta kontrolka ESP nie zamigała :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • Karel
                      Rider
                      • 2014
                      • 370
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #35
                      Pojechałem wczoraj na kontrolę geometrii i zawieszenia na Staniewicką :shock:
                      Załączam wydruk, ciekawy fragment zaznaczyłem na czerwono. Co Wy na to? Dziury? Ale przód trzyma wymiary?

                      Wydruk ze Staniewickiej:

                      Wizualizacja:


                      Badanie z listopada w ASO:


                      Mam szykować $$$ na wymianę belki, czy auta? :shock:

                      To co mnie zastanawia, to pozycja w wydruku ASO (przesunięcie kół [-0,07] + geometryczna oś jazdy [-0,05]). Sumując daje to magiczne [-0,12] (kąt geom. os. jazdy) ze Staniewickiej. Dodam, że ASO twierdziło, że wszystko jest ok, coś tam marudzili nad pochyleniem, ale koleś po prostu źle odczytał normy. Na Staniewickiej, że wszystko jest bdb., natomiast tylna belka "pod skosem" :shock:

                      W 10 letnim aucie, Corsie C, miałem -0,04, doskonale pamiętam, bo raz koleżanka na firmowym parkingu strzeliła mnie delikatnie w tylne koło, więc "mogło nie być idealnie".

                      I co wy na to? Co dalej robić??

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        #36
                        Karel, wycieczka do ASO - masz gwarancję więc walcz...

                        polecam POLMOT Sokratesa 17 /Bielany/

                        jak coś na pw podam do którego Doradcy uderzyć
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • mac_aaron
                          Elegance
                          • 2012
                          • 984
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                          #37
                          No nie wiem czy ASO coś pomoże, w końcu to elementy eksploatacyjne są, mogłeś wjechać w dziurę itp. Ja mam 30k najechane i już raz musiałem geometrię robić. I do tego wielowahacz.

                          Komentarz

                          • Karel
                            Rider
                            • 2014
                            • 370
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #38
                            No właśnie, ASO pewnie będzie się migało, chociaż zastawiam się, czy takiego auta nie otrzymałem, jeśli potwierdziłoby się, że już na listopadowej geometrii był taki fackup i nie było "ok".
                            Ale mniejsza o to, pytanie… co regulować w belce skrętnej? Bo wielowahacz to spoko - jest regulacja, w najgorszym razie zrzuca się krzywy element, zakłada nowy i po problemie.
                            A tu co? Belka ma regulację? Belkę całą mam wymienić?? lacze

                            Komentarz

                            • LUKI
                              RS
                              • 2005
                              • 5776

                              #39
                              Karel, na Śląsku mam magików od geometrii, ale Ty widzę Warszawa...
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz

                              • Trancer
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 201

                                #40
                                Mam nowy sprzęt do geometrii, wrzucę swoją O3 i sprawdzę jak to u mnie wygląda. Czasami głupi błąd pomiaru potrafi pokazać głupoty.

                                Komentarz

                                • Karel
                                  Rider
                                  • 2014
                                  • 370
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #41
                                  Będę wdzięczny
                                  Ktoś z Was orientuje się, czy i jak wygląda kwestia regulacji belki tylnej w OIII?

                                  Komentarz

                                  • Trancer
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 201

                                    #42
                                    Można próbować przesuwać na otworach montażowych, widać, że jest trochę luzu, chociaż szału nie ma:

                                    Komentarz

                                    • Karel
                                      Rider
                                      • 2014
                                      • 370
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #43
                                      No faktycznie, szału nie ma.

                                      Na wydruku mam:
                                      * Przesunięcie kół osi: przód [3mm], tył [8mm]
                                      * Nierównoległość osi: -5mm
                                      Wydaje mi się, że szans nie ma by to skompensować na tych otworach.

                                      Coś czuję, że będzie gruby temat…

                                      Komentarz

                                      • krzyzakp
                                        L&K
                                        • 2013
                                        • 1016
                                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                        #44
                                        Na upartego bys troche skompensowal.. Ale to tak po 1,5mm na otwor max...
                                        Z drugiej skoro na gwarancji to niech ASO sie martwi JAK - wazne by potwierdzili ze jest spierdzielone :szeroki_usmiech

                                        Moja O3 RS

                                        Komentarz

                                        • Karel
                                          Rider
                                          • 2014
                                          • 370
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #45
                                          Aktualizacja tematu

                                          Byłem dzisiaj u pana Krzysztofa Zasuwika. Określiłbym go krótko: jednoosobowe centrum naukowo-badawcze i fanatyk metryczny w jednym :diabelski_usmiech Od razu powiem, że jeśli ktoś mieszka w Warszawie i zależy mu na rzetelnym badaniu geometrii (oraz ma 2 godziny do dyspozycji), to nie ma się nad czym zastanawiać. Człowiek jest po prostu niesamowity w tym co i jak robi.

                                          Ale do rzeczy.

                                          Octa została zmierzona 2 urządzeniami: Beissbarthem (podobne do tego z ASO) oraz Hunterem (podobne do tego ze Staniewickiej). Po pierwsze aby sprawdzić różnice pomiarowe (każdy pomiar jest obarczony błędem i to nawet o kilka minut), po drugie celem porównania z moimi obecnymi wynikami.

                                          Beissbarth


                                          Hunter


                                          Podsumowując:
                                          Wyniki ze Staniewickiej to jakiś kosmos :!:
                                          Pomiary przodu pominę, ponieważ nie tu tkwi problem i co do zasady jest ok. (tzn. wymagana jest korekta zbieżności, ale jest regulacja, więc sprawa do zrobienia).
                                          Problematyczne było tylne zawieszenie w obszarze zbieżności i geometrycznego kąta jazdy (czyli jak koła chcą jechać względem osi pojazdu).

                                          Poniżej wyniki kolejno: ASO (Beissbarth) | Staniewicka (Johny Bean) | Zasuwk (Beissbarth) | Zasuwik (Hunter)

                                          Zbieżność tył lewy: +0.13 | +0.19 | +0.17 | +0.14
                                          Zbieżność tył prawy: +0.04 | -0.06 | +0.03 | +0.03
                                          Geometr. oś jazdy: -0.05 | -0.12 | -0.07 | -0.05

                                          Podsumowując: belka jest równo zamocowana (mam też badanie nierównoległości osi, wartości akceptowalne dla VW ), auto nie było bite, nie zaliczyło niebezpiecznych dziur.
                                          Niemniej "na granicy" są zbieżności połówkowe dla tylnej osi. Przyczyna? "Proszę pana, czego wymagać, teraz z fabryki wyjedzie wszystko" :?

                                          Oprzyjmy się na danych z Beissbartha (ASO | Zusuwik):
                                          Lewa: +0.13 | +0.17 || Norma: od +0.04 do +0.16
                                          Prawa: +0.04 | +0.03 || Norma: od +0.04 do +0.16
                                          Jak widać wartości są graniczne :evil:
                                          Według pana Krzysztofa auto takie wyjechało z fabryki.

                                          Pytanie, czy kopać się z ASO i walczyć (o wymianę belki?), czy darować sobie i zostawić jak jest.
                                          Tracer, masz swoje pomiary?

                                          Komentarz

                                          • Trancer
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 201

                                            #46
                                            Postaram się jutro wrzucić sprzęt na furę i pomierzyć.

                                            Tak jak Ci pisałem, odchyłki mogą być skutkiem błędu pomiaru, chociaż główną przyczyną jest brak kalibracji sprzętu w starszych urządzeniach i nowszych opartych na kamerach CCD.

                                            Edit: u mnie po pomiarze: odchyłka osi jazdy od osi symetrii -00st 01'

                                            Komentarz

                                            • Karel
                                              Rider
                                              • 2014
                                              • 370
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              #47
                                              Tracer, czyli można powiedzieć, że masz idealnie k

                                              Pamiętasz zbieżności połówkowe dla tylnych kół? Nie chodzi mi o konkretne wartości, tylko o to, czy były w wartościach fabrycznych, czy leciały raczej ku granicznym? (chociaż zakładam, że jeśli masz taki geometryczny kąt jazdy, to raczej powinny być "idealnie zbieżne").

                                              Ech, spodziewałbym się wszystkiego po nowym aucie, ale nie problemów z geometrią zawieszenia :evil: I nauczka na przyszłość, że tylko wielowahacz tyłu.

                                              Chyba muszę coś z tym zrobić, bo zaraz wartości mi wyjdą poza zakresy (teraz są graniczne, jeśli weźmiemy uśrednione pomiary) i będę miał duży problem (tzn. już mam) :grrr

                                              Komentarz

                                              • Trancer
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 201

                                                #48
                                                Zrobiłem drugi pomiar i wyszło 00st02'

                                                Wrzucam wykres, pochylenia koła u mnie są oczywiście bardziej na negatyw przy niższych sprężynach, tylko jeszcze mnie zastanawia wyprzedzenie sworznia z prawej trochę za dużo, choć na granicy tolerancji - ten typ tak ma:

                                                Komentarz

                                                • Karel
                                                  Rider
                                                  • 2014
                                                  • 370
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #49
                                                  Dzięki

                                                  Ładne wyniki, mówiłem że masz idealnie
                                                  Moje wyniki to wyglądają jakby ten samochód kilka razy przejechał po poligonie :shock: A to ciekawe, bo nawet jeżdżę dłuższą drogą do pracy, aby uniknąć trasy z wertepami.
                                                  Zgłosiłem problem do ASO, będą się ze mną umawiać na "swoje" pomiary.

                                                  Aktualizacja:

                                                  ASO bez zbędnego ociągania podjęło się regulacji tylnego zawieszenia. Takowe, w pewnym ograniczonym zakresie jest podobno możliwe. Szacunek dla chłopaków z serwisu, bo skończyli pracę z moim autkiem sporo po godzinach pracy.
                                                  Wygląda też na to, że "coś" z tym tylnym zawieszeniem (belką) w O3 jest na rzeczy i faktycznie się ona rozjeżdża po pewnym czasie.

                                                  Po regulacji parametry wyglądają dobrze:


                                                  Jedyna wartość, która wzbudziła mój niepokój, to tym razem przesunięcie przedniej osi (-0.25"). Ale to chyba musi być błąd pomiarowy, bo nie wierzę, że samo z siebie by się przesunęło (wcześnie miałem +0,03") i to aż o tyle

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...